10. dec. 2011

Nyheder på spansk

Hola amigos!
En meget effektiv og lærerig måde at forbedre sit spansk på er at læse nyheder fra den spansktalende verden på nettet. Udover at du i de mange artikler sikkert vil finde et emne der interesserer dig, vil du uden tvivl støde på ord som du ikke kendte i forvejen. Dette vil sige at du ikke bare udvider dit ordforråd, men også dit kendskab til  til Spanien eller et af de Latin Amerikanske lande. Nedenunder har jeg lavet en liste over de, ifølge mig, bedste spanske og latinamerikanske aviser. En fordel ved mange af de nyhedssider er at de ikke kun beskæftiger sig med det pågældende land, men også med globale nyheder. På denne måde kan du skifte dit daglige besøg på en dansk avis' hjemmeside ud med et besøg på en spansk og samtidig forbedre dit sprog.
Da det er uhyre vigtigt kun at beskæftige sig med emner man finder interessante, kan man med fordel læse om en af sine hobbyer eller interesser istedet for nyheder. I mit tilfælde følger jeg meget med i spansk fodbold, og derfor er det oplagt at jeg læser om dette på spansk. En anden af mine store passioner er styrketræning. Her var jeg så heldig at den amerikanske hjemmeside jeg plejede at søge information på, havde en spansk version.
Det kan varmt anbefales at have en lille post-it klar når du læser, så du straks kan skrive de ord ned som du gerne vil huske. Jeg plejer at vælge de 3 vigtigste ord i artiklen, og sætter dem så op ved siden af min computer så jeg kan kigge på dem hele dagen, og på den måde få dem inkorporeret i mit ordforråd.

Aviser:


Andet:
http://www.menshealth.es/mh/portada Styrketræning/livsstil

İQue Tengáis un buen día!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar